Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2016

Tesettür(Baş örtüsü) İle İlgi Ayet ve Hadisler Nelerdir?

Tesettürle İlgili Hadisi Şerifler,Tesettür İle İlgili Sözler,Tesettür İle İlgili Ayetler Arapça,Tesettürle İlgili Hadisler Arapça Türkçe,Tesettürle İlgili Ayetler Diyanet,Tesettürle İlgili Kısa Hadisler,Örtünme İle İlgili Ayet ve Hadisler,Tesettür İle İlgili Kıssalar,Nihat HATİPOĞLU... Tesettürle İlgili Ayetler: يَ ا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿٥٩ "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59). وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِ

Ölüye (ölenin ardından) veya Ölmek Üzere Olana Kur'an Okunabilir mi?

Ölüye Kuran Okunur mu-Nihat HATİPOĞLU?, Ölünün Arkasından Kuran Okumak Cübbeli Ahmet,Ölünün Arkasından Kuran Okumak Diyanet,Ölüye Kuran Okunur mu Diyanet?.. Ölmek üzere olan kişinin yanında kelime-i tevhîd ve kelime-i şehâdet okunmasına telkin denilir. Ölmek üzere olan kişinin, sağ tarafına çevrilerek yüzünü kıbleye gelecek şekilde yatırmak müstehaptır. Bu durumda olan kişinin yanında, hatırlatmak amacıyla kelime-i tevhîd ve kelime-i şehâdet okunur. Hz. Peygamber, “Ölülerinize (ölüme yaklaşanlara) lâ ilâhe illallah demeyi telkin ediniz.”(Müslim, Cenâiz 1, 2; Tirmizî, Cenâiz 7)  buyurmuştur. Telkin yapılırken, “lâ ilâhe illallah” de, kelime-i şahedet, kelime-i tevhîd getir şeklinde bir yaklaşımda bulunulmamalı, yanında bunları söylemekle yetinilmelidir. Ayrıca, ölmek üzere olan kişinin yanında Kur’an-ı Kerim, özellikle Yâ-sîn suresi okumak uygun olur. Kur’an-ı Kerim’in sadece bir ciheti yoktur. Bediüzzaman Hazretlerinin ifadesiyle,  “(Kur'an) İnsana hem bir kitab-ı şeriat, he

Hamilelikte Ümmü Sübyan Muskası Yaptırmak Caiz midir?,Sübyanlık Diye Bir Şey Var mıdır?

Soru: Hamilelikte Ümmü sübyan(ümmü sıbayan) muskası yaptırmak caiz midir?,Sübyanlık diye bir şey var mıdır? Cevap:  "Sübyan" kelimesi çocuklar anlamına gelir. Subyanlık daha doğrusu ümmü subyan ise, çocuklara bir çeşit cinlerin musallat olma hastalığıdır. Şuna dikkat etmek gerekir ki, eskiden tıp bilimi gelişmemiş olduğundan, çocuklarda meydana gelen bazı psikolojik veya biyolojik rahatsızlıkları da rahatlıkla sübyan olarak adlandırabiliyorlardı. Bizce, şekli ne olursa olsun çocuk rahatsızlığında, önce mutlaka bir çocuk uzmanı doktora göstermek gerekir. İcap ederse, daha sonra bir psikiyatra götürmek lazımdır. Çünkü, diğer metotlarda çok suistimaller olur, teşhislerin büyük çoğunluğu tecrübeler göstermiş ki yanlıştır.  Örneğin çocuğun kusması, ağzından salyanın akması bu hastalığın belirtisi olarak kabul edilmektedir.(bk. Er-Rahmetu fi’t-Tbbi ve’l-Hikme, s.249). Halbuki bu günkü tıpta, bunlar çok daha farklı olarak değerlendirilmektedir. Muska konusuna gelince: "Musk

Rukye Tedavisi Ayetleri

Rukye Ayetleri Nelerdir?,Rukye Nedir?,Rukye Ayetleri Nedir?,Rukye Usulu Tedavi ve Rukye Ayetleri,Rukye Tedavisi,Rukye Duası... RUKYE ŞİFA AYETLERİ- GENEL RUKYE AYETLERİ ve NUMARALARI: Fatiha suresi: Tamamı okunur Bakara Suresi: 1.-5. arası/163.164./255. 256. 257./284. 285. 286. ayetler Ali İmran Suresi: İlk sayfası ve 18. ve 19./26. ve 27.  ayetler Araf Suresi: 54 .-57.  arası ayetler İsra Suresi: 81.- 82. ayetler Muminun Suresi: 115...118. arası   ayetler Yasin Suresi :  1…12. arası   ayetler Saffat Suresi: 1…10. arası Rahman Suresi: 33...36. arası ayetler Haşr Suresi: 21...24. arası ayetler Cin Suresi: 1...3. arası ayetler Zilzal Suresi : Tamamı Hümeze Suresi: Tamamı Kafirun Suresi: Tamamı İhlas,felak ve nas sureleri okunur,şifa niyetine  su,yağa veya macuna  okunur üflenir... SİHRE,(BÜYÜ) UĞRAMIŞ KİŞİ İÇİN OKUNACAK RUKYE AYETLERİ: Fatiha suresi: Tamamı okunur, Bakara Suresi: 102. ayeti okunur   Ayetel Kürsi : Tamamı okunur Araf Suresi:

Ellerde Bulunan Çizgilerin Anlamları Dinen Nasıl Yorumlanır?

Eldeki çizgiler Müslüman olsun kafir olsun her insanın elinde bulunmaktadır. Ayrıca bu çizgilerin Allah'ın doksan dokuz ismini belirtmesi hususu bir tevafuktur. Şifreli Yazılar: El Ayak Çizgilerimiz Vücudumuzun hangi noktasını ele alsak mükemmellik, nizam, plân, sistem ve bir harikalık hemen gözümüze çarpıyor. Bu harika yapılardan biri de parmak izleridir. Parmak izleri ve diğer deri kabartılarına dermatoglifikler adı verilir. Bundan elli yıl önce bilim adamları genetik bir hastalık olan Down Sendromu (mongolizm) ile avuç içindeki dört parmak çizgisi denilen bir çizgi arasında münasebet keşfettiler.  Avuç içinde her zamanki enine iki çizgi yerine Down Sendromlu çocuklarda avuç içini enine kesen sadece bir tane çizgi bulunuyordu. Bunu takip eden yıllarda tıp uzmanları el ve ayaklardaki daha çok kavis, çizgi ve yaylar ile Down Sendromu ve diğer bazı hastalıklar arasında bağlantı kurmayı başardılar. Dermatoglifik Nedir? Derma (deri) ve glyphe (oyuk) kelimelerinden oluşan bu tabirde

Rukye Duası

Rukye Duası Okunuşu,Rukye Duası Türkçe,Rukye Duası... Rukye, doğrudan okunarak yapılabileceği gibi ağrıyan yere sağ elin konulması ile de yapılabilir. En uygun olanı kişinin kendi elini ağrıyan yere koyarak okumasıdır. Hz. Peygamber (S.A.V.) vücudunda ağrı olan bir kişiye: “Elini ağrıyan yerin üzerine koy ve 3 kere:"Bismillah" dedikten sonra 7 kere “Eûzu biizzetillahi ve kudretihi min şerri mâ ecidu ve uhâziru” (Bedenimde çekmekte olduğum şu hastalığın şerrinden Allah’ın izzet ve kudretine sığınıyorum) demesini tavsiye etmiş ve kişi şifa bulmuştur. Rukye için yapılan dua ve zikirlerde belirli bir rakam tutturma, isim ve sıfatları tekrarlamak gerekir. Elbette bu son derece önemlidir ve bir mantığı vardır. Her dua veya ayetin belirli sayılarla okunması şifa veriyor. Peygamberimiz Hz.Aişe validemize yatağa girdiği zaman 1 Fatiha, 3 İhlâs, 3 Felâk ve 3 Nâs okuyup, avucuna üflemeyi ve tüm vücuduna sürüp uyumayı böylelikle o gece cin ve şeytanın şerrinden korunacağını s

Hayırsız Evlat İçin Okunacak Dualar

Anneye ve Babaya İsyan Eden Evlat İçin Dua,Hayirsiz Evlat İçin Okunacak Dua,Anneye ve Babaya İsyan Eden Evlat İçin Dua,Hayırsız Evlat İçin Okunacak Dualar,Hayırsız Evlada Okunacak Dua... Hayirsiz Evlat İçin Okunacak Dua-1: Ve kezalik evhayna ileyke ruhan min emrina ma künte tedriy mel-kitabü ve lel iymanü ve lakin ce’alnahü nuren nehdi bihi men neşa’ü min abadina e inneke le tehdi ila sıratın müstakim, Sıratıllahillezi lehü ma fis-semavati vema fil ard ela illallahi tasiyr’ül-umur. Hayirsiz Evlat İçin Okunacak Dua-2: Eüzü bi kelimatillah’it-tammati min şerri ma halaka bismillahillezi la yadurru ma’a ismihi şey’ün fil ardı ve la fis’sema’i ve hü-ves’semiul aliym. Hayirsiz Evlat İçin Okunacak Dualar: Evladınızın saçından alıp (1000) kere “Ya Şehid celle celalühü” okuyup arkasından da islahı ve hidayeti için dua ederse ,asi evlat ıslah olur hidayete erer ve güzel ahlaka sahip olur. Cuma:   Sübhânellâhi vel hamdü lillâhi ve lâ ilâhe ilellâhü vallâhü ekber Ve lâ ha

Sehiv (yanılma) Secdesi Nedir; Ne zaman ve Nasıl Yapılır?

Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır Cübbeli Ahmet Hoca,Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır-Diyanet,Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır Nihat HATİPOĞLU,Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır Hanefi,Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır-Dinimiz İslam,Sehiv Secdesi Nasıl Yapılır Resimli... Sehiv Secdesi Nedir? Hanefi mezhebine göre sehiv secdesi, bir namazın unutulması-hatalı kılınması hâlinde, bu hatayı düzeltmek maksadı ile namazın sonunda (son oturuşta Tahiyyatı okuduktan sonra) yapılan secdedir. Kusur genellikle namazda farzın te'hiri, vâciblerden birinin unutularak yapılmaması (terki), yahut sonraya bırakılması (te'hiri), yahut da vaktinden önce yapılması (takdimi) suretiyle ortaya çıkar. Namaz içinde bu yanlışlıklar hatırlanırsa namaz sonunda sehiv secdesi yapılır.Sehiv secdeleri vâcibdir. Secdesinin Yapılışı Nasıldır? Son oturuşta Tehıyyât okunduktan sonra, imam olan kimse sadece sağ tarafına, yalnız kılan ise iki tarafına da selâm verir ve hemen ardından "Allahü Ekber" diyerek iki defa secde

Özürlü Kimsenin Abdest Durumu Hakkında

Soru:   Özürlü Kimsenin Abdest Durumu Hakkinda,Özürlü Birinin Abdest Durumu Hakkinda Bilgi Verirmisiniz? Devamlı süren, abdest bozucu durumlara özür denir. Örneğin, küçük abdesti tutamama, devamlı gaz çıkarma, sık sık burnu kanama, yarasından devamlı su ve irin akma gibi durumlar, birer özür hâlidir. Kendisinde bu gibi abdest bozucu bir özür bulunan kimseye ise, sâhib-i özür (özür sâhibi) veya ma'zur (özürlü) denir. Özürlü Sayılmanın Şartı Nedir? Bir kişinin özürlü sayılabilmesi için, abdest bozucu bir hâlin, tam bir namaz vakti boyunca devam etmesi, yani, abdest alıp namaz kılacak kadar kısa bir an dahi olsun kesilmemesi şarttır. Bu özrün başlamasının şartıdır. Bundan sonra da, her namaz vaktinde, en az bir kere aynı hâl ortaya çıkmalıdır. (Bu da özrün devamının şartıdır.) Bunu bir örnek ile anlatalım: Bir kişinin burnu, öğle vaktinin başlangıcından itibaren kanamaya başlasa ve bu hâl, öğle vakti geçinceye kadar hiç kesilmeden devam etse, bu kişi için özür hâlinin başlama

Mekki ve Medeni Sureler

Soru: Selam aleykum hocam, Mekki ve Medeni sureler hangi surelerdir?

MEKKÎ ve MEDENİ SURELER HAKKINDA

Kur'ân-ı Kerim'in Mekke'de ve hicretten önce nazil olan ayetleri.  Surelerin mekkî ve medenî oluşları yapılan çeşitli tasniflere göredir. Başka bir ifade ile surelerin mekkî mi, yoksa medenî mi olduklarını bilmek için, bazı tarifler yapılmıştır.  Yapılan bu tariflerde ya zaman veya mekân veyahutta hitap esas alınmıştır.  Mekân esas alınarak yapılan tarife göre, Mekke'de nazil olan surelere Mekkî; Medine'de nazil olan surelere de Medenî denilmiştir.   Zaman esas alınarak yapılan tarifte de, Hicretten önce nazil olan surelere Mekkî; hicretten sonra nazil olan sûrelere de Medenî denilmektedir.   Hitâb esas alınarak yapılan tarifte ise, Mekkelilere hitap eden sureler Mekkî; Medinelilere hitap eden surelere de Medenî denilmektedir.   Fakat, meşhur olan tarif, Hicret esas alınarak yapılan tariftir. Hitap esas alınarak yapılan tarif ise İbn Mes'ud'a nisbet edilmektedir (ez-Zerkeşî, el-Burhân fi Ulûmil-Kur'ân, Beyrut, (t.y.), I,187). Ve dolayısı

Kasıtlı Bebek Düşürmek Günah mı?

Bebek Düşürmek Günah mi?,Kasıtlı Bebek Düşürmek Günah mi?,Bilerek ve İsteyerek Bebek Düşürmek Günah mi?,Bebek Aldırmak Günah mı?,Çocuk Aldırmak Günah mı?.. Fetus-Cenîn, henüz ana rahminde bulunan çocuk demekdir. Ceninleri, bilerek ve isteyerek kasıtlı olarak düşürmeye “iskat-ı cenîn=çocuk düşürme” denilir ki bu, büyük bir günah ve İslâm hukukuna göre bir cinayettir. Döllenme gerçekleştikten sonra rahimde oluşan ceninin dış etki ve müdahale ile düşürülmesi, çok eski dönemlerden beri dinin, ahlâk ve hukukun tasvip etmediği ve önle-meye çalıştığı bir davranış olmakla birlikte çeşitli toplumlarda sık sık karşılaşılan bir olgu olma niteliğini de hiçbir zaman yitirmemiştir. Nitekim Yahudilik’te çocuk düşürme yasaklandığı gibi buna sebebiyet veren kimse anne de olsa cezalandırılmıştır. Hıristiyanlık’ta da çocuk düşürme büyük günah kabul edilmiş ve bunu yapan kimse öteden beri kilise geleneğinde cinayet işlemekle itham edilmiş ve ciddi bir tepki görmüştür. İslâm’da da durum böyledir

Çok Eşlilik (Çok Evlilik) Caiz mi?

Çok Eşlilik Caiz mi?,Çok evlilik Caiz mi?,İkinci Evlilik Caiz mi?,Birden Fazla Kadınla Evlenmek Caiz mi?.. Çok eşlilik eskiden zaruri durumlar olduğundan dolayı caiz miş,fakat günümüzde bu gibi durum söz konusu değildir.Caiz mi sorusu bir yana zaruri bir durum söz konusu değilse günümüzde çok eşlilik günah bile sayılabilir... Zaruri Durumlar Nelerdi? Eski dönemlerde savaşlar sıkça yaşandığı için kadınların çoğu eşsiz ve çoluk çocuk ortada biçare kalırdı,savaşta o kadar çok ölüm olurdu ki eşleri öldükten sonra onlara bakacak,sahip çıkacak evlenecek bir erkek bulamayan kadınlar mecburen çok eşliliğe  razı oluyorlardı. Eski dönemlerde şimdi ki sığınma evleri ve sosyal yardımlaşma kurumları olmadığı gibi,kadınlar istedikleri gibi herhangi bir yere başvurup çalışma ve para kazanarak ailesini geçindirmesi söz konusu değildi,o dönemlerde bir kadının mal ve can güvenliğini ailesi ve eşi korurdu,mal ve can güvenliğini sağlayacak emniyet birimleri de söz konusu değildi,bu yüzden kadınlar

Evde Namaz Kılarken Ezan Okumak Gerekir mi?

Evde Namaz Kılarken Farz Namazlarında Kamet Getirilirmi?,Evde Ezan Okumak Günah mı?,Evde Namaz Nasıl Kılınır?,Evde Namaz Kilarken Ezan Okumak Gerekir mi?,Namaz Kılarken Ezan Okunması Diyanet,Evde Namaz Kılarken Kamet Nasıl Getirilir?,İkamet Nasıl Getirilir? Bir Namaz İçin Birden Fazla Ezan ve Kamet Okunabilir mi? Cumadan başka hiçbir namaz için birden fazla ezan ve hiçbir farz namaz için de birden fazla kamet getirilmez. Binaenaleyh bir camide ezan ve kametle vakit namazı mu`tad vechile kılındıktan sonra, tekrar cemaatle veya münferiden aynı namazı kılacak kimseler, ne ezan okurlar ne de kamet getirirler. Cuma namazında ise, iki ezan okunur. Biri dış, diğeri iç ezandır. İtibar iç ezanadır. Zira Hazret-i Peygamber (asm) zamanında yalnız içte okunan ezan vardı. Sonra insanlar çoğalınca Hazret-i Osman (ra) devrinde ikinci bir ezan daha okunmaya başlandı. Ezansız, Kâmetsiz Kılınan Namazlar Var mıdır? Vitir, bayram, terâvih gibi vâcib ve sünnet namazlar ve nafile namazlar için, ezan

Yemek Yerken Konuşmak Sünnet midir?

Yemek Yerken Konuşmak Hadis,Yemek Yerken Konuşmak Günah mıdır?,Yemek Yerken Konuşmak Günah mı?,Sofrada Konuşmak Sünnet mi?,Yemek Yerken Konuşmak Sünnet midir-Nihat HATİPOĞLU?.. Yemek yerken konuşmadan suküt etmek Mecusilerin adeti olduğu için mekruhtur.Yemekte güzel şeyler konuşulur,insanın tab'an iğrendiği şeyler konuşulmamalı,hastalık ve ölümden bahs edilmemelidir.Mecusilerin hılafına yemekte konuşmanın,sohbet etmenin bir sakıncası yoktur. Yemek yerken susmak ya da konuşmak diye kayıtlayıcı bir nas yoktur. Rasulullah (s.a.v.) yemek yerken konuştuğu hadisle sabittir. Buna rağmen bir kişi yemek yerken kasten konuşmadı diye sunnete aykırı hareket etmiş de sayılmaz.  Burada dikkat edilmesi gereken konu, boş, abes malâyani mevzularda konuşmak yerine, Allahın verdiği rızık ve nimetleri tefekkur etmek, dini mevzularda emr'i bi'l mâruf ve nehy'i âni'l munker babında konuşmaktır. Ayrıca yemekte edeben ağızda yiyecek varken konuşmamaya gayret gösterilmelidir. İmam