Sizden gelen sorular ; Kasılma gusül gerektirir mi?, zevk almak gusül gerektirirmi?, sürtünme gusül gerektirirmi?, cinsellik düşünmek guslü gerektirir mi?, sevişmek gusül abdesti gerektirir mi?, eşini boşaltmak gusül gerektirir mi?, zevk suyu gusül abdestini bozar mi?, yastığa sürtünmek gusül gerektirirmi?.. Tüm bu sorularınıza cevap vereceğiz ama öncelikle " Kadınların orgazm olması gusül abdestini gerektirir mi? " sorusunu cevaplayalım.
İslamda, kadınların orgazm olması ile ilgili soru ve cevapları,kadınların rüyada orgazm olması gusül gerektirir mi? Kadınlar hangi hallerde cenabet (cünup) sayılır?
Evet kadınların orgazm olmaları nedeniyle gusletmeleri gerekir.
Bu konuyla ilgili farklı durumlar olabilir:
Uykudan kalkan kimse erkek veya kadın, yatak çarşafın da veya iç çamaşırında veya butlarında bir yaşlık görse, duruma bakılır: Eğer rüyada ihtilâm olduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Fakat ihtilâm olduğunu hatırlamıyorsa, Ebû Yûsuf'a göre gusletmesi gerekmez. Çünkü, o yaşlık mezi de olabilir. Kaldı ki, meni bile olsa, şehvetle geldiği bilinmemektedir. İmam-ı A'zam ve İmam-ı Muhammed ise, o yaşlığın meni olmayıp, mezi olduğu kesin bilinmesi halinde guslü gerekli görmezler. Fakat meni veya mezi olduğunda tereddüt edilse veya meni olduğu zannı hâsıl olsa, ihtiyaten gusül gerekir, derler.
Peygamberimize (asm), “Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa gusül alması gerekir mi?” diye soruldu. Peygamberimiz “Evet gerekir” buyurdu. İhtilam olduğunu hatırlayıp da üzerinde yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Rasülullah “ona gusül gerekmez” buyurdu. Bu arada bir hanım “bunu kadın görecek olsa, kadına gusül gerekir mi?” diye sorunca Rasülullah “Evet kadına da gusül gerekir” buyurdu. (Ebu Davut,Taharet 95 ; Tirmizi Taharet 82)
Şiddetle yerinden kopan ve şehvetle dışarı boşalan meniden dolayı, gusül(boy abdesti) lâzım gelir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet dindikten sonra dışarı akan meniden dolayı ise, İmam-ı A'zam ve İmam-ı Muhammed'e göre yine gusül lâzım gelirse de, Ebû Yûsuf'a göre, gusül gerekmez. Bu kavle göre, şehvetle yerinden ayrılan meninin, o anda dışarı boşalması önlenir ve şehvet dindikten sonra dışarı akmasına yol verilirse; bu durum guslü gerektirmez. Ebû Yûsuf'un bu görüşünde, misafirlikte veya kış mevsiminde böyle bir durumla karşılaşanlar için, büyük kolaylık vardır.
Gusül için, cinsî birleşme sırasında, erkeğin tenasül uzvu (penis) ile kadının tenasül uzvunun (vajina) tam birleşmesi gerekmez. Penisin sadece uç kısmının vajinaya girmesi ile, meni aksın akmasın hem erkek hem de kadın için gusül gerekir.
Peygamberimize (asm), “Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa gusül alması gerekir mi?” diye soruldu. Peygamberimiz “Evet gerekir” buyurdu. İhtilam olduğunu hatırlayıp da üzerinde yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Rasülullah “ona gusül gerekmez” buyurdu. Bu arada bir hanım “bunu kadın görecek olsa, kadına gusül gerekir mi?” diye sorunca Rasülullah “Evet kadına da gusül gerekir” buyurdu. (Ebu Davut,Taharet 95 ; Tirmizi Taharet 82)
Şiddetle yerinden kopan ve şehvetle dışarı boşalan meniden dolayı, gusül(boy abdesti) lâzım gelir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet dindikten sonra dışarı akan meniden dolayı ise, İmam-ı A'zam ve İmam-ı Muhammed'e göre yine gusül lâzım gelirse de, Ebû Yûsuf'a göre, gusül gerekmez. Bu kavle göre, şehvetle yerinden ayrılan meninin, o anda dışarı boşalması önlenir ve şehvet dindikten sonra dışarı akmasına yol verilirse; bu durum guslü gerektirmez. Ebû Yûsuf'un bu görüşünde, misafirlikte veya kış mevsiminde böyle bir durumla karşılaşanlar için, büyük kolaylık vardır.
Gusül için, cinsî birleşme sırasında, erkeğin tenasül uzvu (penis) ile kadının tenasül uzvunun (vajina) tam birleşmesi gerekmez. Penisin sadece uç kısmının vajinaya girmesi ile, meni aksın akmasın hem erkek hem de kadın için gusül gerekir.
Ön ve arka yoldan birine parmağını sokmak, guslü gerektirmez. Parmağın erkek parmağı ile kadın parmağı olması arasında bir fark yoktur. Fakat cinsel doyuma ulaşırsa gusül gerekir.
Birini el ile tutmak, okşamak veya bakmak neticesinde cinsel doyuma ulaşırsa gusül gerekir. Bu durum, erkek için de kadın için de böyledir.
Rü'yada ihtilâm olduğu halde, dışarı meni akmamışsa gusül gerekmez. Kadın ihtilam olur da meninin dışarı çıktığını görmese ihtayatten güsletmesi daha iyidir. Çünkü kadından çıkan meni geri dönebilir.
Bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi akacak olsa, tekrar yıkanması gerekmez.
Dövülme, ağır bir şey kaldırma gibi sebeplerden dolayı şehvetsiz olarak gelen meni guslü icab ettirmez. İmam-ı Şâfiî ise, bu halde de guslü(boy abdesti) gerekli görür.
Gayr-i müslimin biri, cünüp veya hayız veya nifaslı halde iken İslâm'a gelse, kendisine gusül etmek farz olur. Fakat bu haller kendisinde yokken İslâm'a girmesi durumunda, yıkanması ona farz değil, mendubdur.
Comments
Post a Comment
Yorum İçin Teşekkürler...