Sakız Çiğnemek Orucu Bozar mı?,Oruçluyken Sakız Çiğneme Caiz midir?,Oruçlu iken sakız çiğnemek günah mıdır?
Oruçluyken renksiz ve tatsız sakız çiğneme mekruhtur. (İslam Fıkıh Ansiklopedisi)
Sakız ve benzeri şeyleri çiğnemek mekruhtur. Yalnız dikkat edilmesi gereken bir husus vardır. Şöyle ki, şimdiki zamanda yapılan sakızın bazılarında şeker vardır. Oruçlu iken çiğnenen sakız şekerli ise, onu çiğnemek mekruh değil, orucu bozar. Ama gece vakti şekerli sakızın çiğnenerek şekerli maddesi giderildikten sonra oruçlu iken çiğnenmesi sadece mekruhtur. (Günümüz Meselelerine Fetvalar, Halil Günenç)
Sakız; çiğnenmiş beyaz sakız olmazsa ve şekerli olursa oruç bozulur!
Oruçlu iken çiğnenen sakız şekerli ise, onu çiğnemek mekruh değil, orucu bozar. (Günümüz Meselelerine Fetvalar, Halil Günenç)
Çiğnenmiş, çiğnem halindeki beyaz sakızı çiğnemek mekruhtur. Böyle olmazsa orucu bozar.
Şarih'in "beyaz" diye kayıtlaması, kara sakızla çiğnenmemiş ve çiğnem haline getirilmemiş beyaz sakızın kırıntıları mideye gideceği içindir. İmam Muhammed bu meseleyi mutlak zikretmiştir. Kemal onu müteehhirîn ulemaya uyarak bu mânâya yorumlamıştır. Demiştir ki: "Çünkü çiğnem halindeki sakız yüzde yüz mideye varmamakla ta'lîl edilmiştir. Eğer adeten mideye ulaşan şeylerden olursa, orucun bozulduğuna hükmedilir." (Redd'ül Muhtar, İbn Abidin)
Sonuç olarak; Oruçluyken renksiz ve şekersiz sakız çiğnemek mekruhtur. Ancak mideye sakızdan tatlılık vs. bir şey giderse oruç bozulur. Çiğnenecek olan sakızın da önceden çiğnenmiş beyaz sakız olması gerekmektedir.
Sakız ve benzeri şeyleri çiğnemek mekruhtur. Yalnız dikkat edilmesi gereken bir husus vardır. Şöyle ki, şimdiki zamanda yapılan sakızın bazılarında şeker vardır. Oruçlu iken çiğnenen sakız şekerli ise, onu çiğnemek mekruh değil, orucu bozar. Ama gece vakti şekerli sakızın çiğnenerek şekerli maddesi giderildikten sonra oruçlu iken çiğnenmesi sadece mekruhtur. (Günümüz Meselelerine Fetvalar, Halil Günenç)
Sakız; çiğnenmiş beyaz sakız olmazsa ve şekerli olursa oruç bozulur!
Oruçlu iken çiğnenen sakız şekerli ise, onu çiğnemek mekruh değil, orucu bozar. (Günümüz Meselelerine Fetvalar, Halil Günenç)
Çiğnenmiş, çiğnem halindeki beyaz sakızı çiğnemek mekruhtur. Böyle olmazsa orucu bozar.
Şarih'in "beyaz" diye kayıtlaması, kara sakızla çiğnenmemiş ve çiğnem haline getirilmemiş beyaz sakızın kırıntıları mideye gideceği içindir. İmam Muhammed bu meseleyi mutlak zikretmiştir. Kemal onu müteehhirîn ulemaya uyarak bu mânâya yorumlamıştır. Demiştir ki: "Çünkü çiğnem halindeki sakız yüzde yüz mideye varmamakla ta'lîl edilmiştir. Eğer adeten mideye ulaşan şeylerden olursa, orucun bozulduğuna hükmedilir." (Redd'ül Muhtar, İbn Abidin)
Sonuç olarak; Oruçluyken renksiz ve şekersiz sakız çiğnemek mekruhtur. Ancak mideye sakızdan tatlılık vs. bir şey giderse oruç bozulur. Çiğnenecek olan sakızın da önceden çiğnenmiş beyaz sakız olması gerekmektedir.
Comments
Post a Comment
Yorum İçin Teşekkürler...