Pantolonla Namaz Kılınır mı(Diyanet)?,Namazda Etek Giymek Şart mı?,Pantolon ile Namaz Kilinirmi?,Pantolonla Namaz Kılınır mı(Nihat HATİPOĞLU)?Kapri Pantolonla Namaz Kılınır mı?
Namazda kadının yüzü, elleri ve topuklarına kadar ayakları dışında bütün vücudu avrettir dolayısıyla örtülmesi gerekir. Bununla birlikte örtünülen elbisenin de kendine mahsus şartları vardır. Bu şartlar, elbisenin çok dar ve ince olmamasıdır. Yine kadınların giydiği elbiseler erkeklerin giydiği elbiselere benzememelidir. Buna göre pantolon ince ve vücut hatlarını gösterecek kadar dar olmadığında giyilebilirse de; ne kadar geniş olsa da kadınlar için istenilen tesettürü sağlamayacağından mekruhtur ve bu sebeple de tercih edilmemelidir.
Pantolon giymek zorunda kalan kadınların, en azından dizlerine kadar uzanacak şekilde üstüne bir dış kıyafet giymeleri uygun olur. Böyle bir davranış, dinimizin ortaya koyduğu tesettür anlayışına daha uygundur ve bu durumda kerahet de oradan kalkmış olur.
Evet, tesettür her ne kadar örtünmek demekse de kelime muhtevası olarak sadece örtünmeyi içine almaz. O aynı zamanda, kadının hâlini, tavrını ve kadınlık yönünü korumayı da kapsar. Bu açıdan hayatın her sahasında dikkatli olmak gerektiği gibi namazda da bu ölçülere azamî riayet etmek gerekir.
Eğer namaz kılacak kadın, pantolonun üzerine giymek için etek veya dizlere kadar uzanan bir dış elbise bulamazsa, namazı kazaya bırakmak yerine, pantolonla da olsa namazını kılmalıdır.
Vücudun azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, meşru görülmez. Üzerinde etek veya pardösü gibi bir elbise giydiği takdirde kılmasının bir sakıncası yoktur.
Namazın farzlarından birisi de setr-i avrettir, namazda örtülmesi gereken yerleri örtmektir. Kadının namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri; eli, yüzü ve ayaklarının dışında bütün bedenidir.
Bazı müçtehitlere göre hanımın ayakları da avretten sayıldığından, namaz kılarken ayaklarını kapatması gerekir. Ancak Hanefi mezhebinin "mutemed" görüşüne göre, namazda hanımın ayakları avretten sayılmaz. Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.
Diğer mezheplere göre kadının ayakları da avretten sayılmaktadır.
Pantolon giymek zorunda kalan kadınların, en azından dizlerine kadar uzanacak şekilde üstüne bir dış kıyafet giymeleri uygun olur. Böyle bir davranış, dinimizin ortaya koyduğu tesettür anlayışına daha uygundur ve bu durumda kerahet de oradan kalkmış olur.
Evet, tesettür her ne kadar örtünmek demekse de kelime muhtevası olarak sadece örtünmeyi içine almaz. O aynı zamanda, kadının hâlini, tavrını ve kadınlık yönünü korumayı da kapsar. Bu açıdan hayatın her sahasında dikkatli olmak gerektiği gibi namazda da bu ölçülere azamî riayet etmek gerekir.
Eğer namaz kılacak kadın, pantolonun üzerine giymek için etek veya dizlere kadar uzanan bir dış elbise bulamazsa, namazı kazaya bırakmak yerine, pantolonla da olsa namazını kılmalıdır.
Vücudun azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, meşru görülmez. Üzerinde etek veya pardösü gibi bir elbise giydiği takdirde kılmasının bir sakıncası yoktur.
Namazın farzlarından birisi de setr-i avrettir, namazda örtülmesi gereken yerleri örtmektir. Kadının namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri; eli, yüzü ve ayaklarının dışında bütün bedenidir.
Bazı müçtehitlere göre hanımın ayakları da avretten sayıldığından, namaz kılarken ayaklarını kapatması gerekir. Ancak Hanefi mezhebinin "mutemed" görüşüne göre, namazda hanımın ayakları avretten sayılmaz. Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.
Diğer mezheplere göre kadının ayakları da avretten sayılmaktadır.
Giyilen elbise bedenin rengini belli edecek kadar ince olmamalıdır. Böyle bir elbise ile kılınan namazı yeniden kılmak gerekir. Başörtüsü de alttan saçını gösterecek şekilde ince olmamalı, sık dokunmuş başörtüsü kullanmalıdır.
Namazda giyilen elbise fazla dar olmamalıdır. Bu takvaya ve namazın âdabına uygun düşmez. Dize kadar çorap giyilecek olsa, etek ancak diz kapağına varsa, her ne kadar namaz sahih olsa da namaz mekruh olur. Bunun için namazda uzun bir elbise veya etek giymek icap eder. Giyilen çorabın da alttan ayağı gösterecek şekilde şeffaf ve ince olmaması gerekir. Bunun için koyu renk veya sık dokunmuş çorap giyinmelidir.
Kadın kısa kollu elbise ile namaz kılamaz. Yani dirseklerine kadar uzanan bir elbise ve gömlekle namaza durulmaz. Çünkü namaz kılan bir kimsenin avret sayılan azalarından birinin tamamı veya dörtte biri açık olursa namaz sahih olmaz. Meselâ, dirseklere kadar kol ve kulak birer azadır. Bunun için bir hanım kısa kollu bir gömlek ve elbise ile namaz kılarsa sahih olmaz.
Kısacası müstehap olan, yani en güzeli, namaza duracak bir hanım, geniş ve ayaklarını örtecek kadar uzun bir elbise, boynunu ve başını örtecek bir başörtüsü ile gömleğin üstünden bürüneceği sabahlık gibi bir elbise giymelidir.
Namazın ok iki farzından birisi de setr-i avrettir. Setr-i avret, namazda örtülmesi gereken yerleri örtmek anlamına gelmektedir. Örtülmesi gereken yerler kadınlar da ve erkeklerde farklılık göstermektedir. Peki, kadınların namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri nerelerdir?
Hanımların namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri; el, yüz ve ayaklarının dışında kalan bütün bir bedenidir. Bazı mezheplere göre hanımların ayakları da avretten sayılmaktadır ancak Hanefi mezhebinin “mutemed” görüşüne göre, namazda hanımın ayakları avretten sayılmaz ve bu nedenle hanımların namazı çorapsız kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.
Namaz için özel bir kıyafet yoktur ancak namaza durulurken seçilecek kıyafetin vücut azalarını belli etmemesi, teni gösterecek şekilde ince bir kumaş olmaması ve dar olmaması gereklidir. Vücut azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, meşru görülmez. Üzerinde etek veya pardösü gibi bir elbise giydiği takdirde kılmasının bir sakıncası yoktur.
Teni belli edecek kadar ince bir kumaştan yapılmış bir kıyafetle namaz kılınmaz ve eğer bu şekilde namaz kılındıysa o namazı tekrar eda etmek gereklidir. Yine aynı şekilde bu durum başörtüsü için de geçerlidir ve saçı göstermeyecek kalınlıkta ve sık dokunmuş kumaştan olmasına dikkat etmek gereklidir. Namaz esnasında tercih edilen çorap da şeffaf olmamalıdır.
Sonuç olarak müstehap olan, yani en güzeli, namaza duracak bir hanım, geniş ve ayaklarını örtecek kadar uzun bir elbise, boynunu ve başını örtecek bir başörtüsü ile gömleğin üstünden bürüneceği sabahlık gibi bir elbise giymelidir.
Namazda giyilen elbise fazla dar olmamalıdır. Bu takvaya ve namazın âdabına uygun düşmez. Dize kadar çorap giyilecek olsa, etek ancak diz kapağına varsa, her ne kadar namaz sahih olsa da namaz mekruh olur. Bunun için namazda uzun bir elbise veya etek giymek icap eder. Giyilen çorabın da alttan ayağı gösterecek şekilde şeffaf ve ince olmaması gerekir. Bunun için koyu renk veya sık dokunmuş çorap giyinmelidir.
Kadın kısa kollu elbise ile namaz kılamaz. Yani dirseklerine kadar uzanan bir elbise ve gömlekle namaza durulmaz. Çünkü namaz kılan bir kimsenin avret sayılan azalarından birinin tamamı veya dörtte biri açık olursa namaz sahih olmaz. Meselâ, dirseklere kadar kol ve kulak birer azadır. Bunun için bir hanım kısa kollu bir gömlek ve elbise ile namaz kılarsa sahih olmaz.
Kısacası müstehap olan, yani en güzeli, namaza duracak bir hanım, geniş ve ayaklarını örtecek kadar uzun bir elbise, boynunu ve başını örtecek bir başörtüsü ile gömleğin üstünden bürüneceği sabahlık gibi bir elbise giymelidir.
Namazın ok iki farzından birisi de setr-i avrettir. Setr-i avret, namazda örtülmesi gereken yerleri örtmek anlamına gelmektedir. Örtülmesi gereken yerler kadınlar da ve erkeklerde farklılık göstermektedir. Peki, kadınların namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri nerelerdir?
Hanımların namaza durmadan önce örtmesi gereken yerleri; el, yüz ve ayaklarının dışında kalan bütün bir bedenidir. Bazı mezheplere göre hanımların ayakları da avretten sayılmaktadır ancak Hanefi mezhebinin “mutemed” görüşüne göre, namazda hanımın ayakları avretten sayılmaz ve bu nedenle hanımların namazı çorapsız kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.
Namaz için özel bir kıyafet yoktur ancak namaza durulurken seçilecek kıyafetin vücut azalarını belli etmemesi, teni gösterecek şekilde ince bir kumaş olmaması ve dar olmaması gereklidir. Vücut azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, meşru görülmez. Üzerinde etek veya pardösü gibi bir elbise giydiği takdirde kılmasının bir sakıncası yoktur.
Teni belli edecek kadar ince bir kumaştan yapılmış bir kıyafetle namaz kılınmaz ve eğer bu şekilde namaz kılındıysa o namazı tekrar eda etmek gereklidir. Yine aynı şekilde bu durum başörtüsü için de geçerlidir ve saçı göstermeyecek kalınlıkta ve sık dokunmuş kumaştan olmasına dikkat etmek gereklidir. Namaz esnasında tercih edilen çorap da şeffaf olmamalıdır.
Sonuç olarak müstehap olan, yani en güzeli, namaza duracak bir hanım, geniş ve ayaklarını örtecek kadar uzun bir elbise, boynunu ve başını örtecek bir başörtüsü ile gömleğin üstünden bürüneceği sabahlık gibi bir elbise giymelidir.
Comments
Post a Comment
Yorum İçin Teşekkürler...