Sizden Gelen Sorular : Saat 12'den Sonra Yatsı Namazı Kılınır mı?,Yatsı Namazı Gece Saat Kaça Kadar Kılınır?,Yatsı Namazı Hangi Vakte Kadar Kılınır?,Yatsı Vakti Ne zaman Biter?,Yatsı Namazı Kaça Kadar Kılınmalı?,Yatsı Namazı 12 den Sonra Nasıl Niyet Edilir?..
Gece 24:00'ten sonra da yatsı namazı kılınabilir.Yatsı namazının vakti imsak kesilinceye kadar devam eder.Takvimlerde yazan İMSAK saatine bir dakika kalınca selam verebildi iseniz yatsın namazını vaktinde kılmış sayılırsınız.
Yatsı Namazı Gece 24:00'ten Sonra Kılınır mı? |
Gece 24:00'ten sonra da yatsı namazı kılınabilir.Yatsı namazının vakti imsak kesilinceye kadar devam eder.Takvimlerde yazan İMSAK saatine bir dakika kalınca selam verebildi iseniz yatsın namazını vaktinde kılmış sayılırsınız.
24:00'ten sonra kılınan yatsı namazı geçerli olur,Ancak Yatsı namazını 12 'den sonraya bırakmak mekruhtur.Yalnız geceleyin kalkabileceğine emin olan kimse için Vitir vacip namazını geceye bırakmak müstehaptır.
Yatsı namazının vakti;Aydınlığın batmasından başlayarak tan yeri ağarmasına kadar devam eder.
Yatsı namazının vakti;Aydınlığın batmasından başlayarak tan yeri ağarmasına kadar devam eder.
Zira Peygamber Efendimiz(s.a.v.) "Yatsı namazının vakti tan yerinin ağarması(imsak kesilmesi) ile sona erer" buyurmuştur.
Yatsı namazını geceden üçte bir geçinceye dek kılmak müstehaptır.Çünkü hem Peygamber (s.a.v.)Efendimiz;"Eğer ümmetime zor geleceğinden korkmasaydım, yatsı namazını geceden üçtebir geçinceye kadar geciktirecektim." buyurmuş ve hemde yatsı namazının geç kılınması halinde,namazdan sonra oturup konuşmak önlenmiş olur.bu da iyi bir şeydir.Zira yatsı namazından sonra oturup konuşmaktan nehyedilmiştir.
Kimisi:"Yazın cemaatin azalmaması için erken kılınmalıdır" demiştir.Yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirmek mübahtır.
Çünkü geciktirmenin her ne kadar cemaatı azaltmak gibi bir zararı varsa da, namazdan sonra oturup konuşmayı büsbütün önlediği için kar ile zararı birbirini karşılar.Bunun için mübah olmuştur.
Fakat gecenin yarısından sonraya bırakmak mekruhtur.Çünkü bunda kar yoktur.Sadece zarar vardır.Zira vakit çok ilerlediği için kimsenin namazdan sonra oturup konuşması söz konusu değildir.Üstelik cemaatin azalmasına da sebep olur.
- Tirmizi’deki hadis-i şerifte, (Eğer ümmetime güç gelmemiş olsaydı, yatsıyı gecenin üçte birine kadar geciktirirdim)buyrulmuştur. Yatsıyı gecenin üçte birine kadar geciktirmek müstehap, gece yarısına kadar tehir etmek mubah, ondan sonra mekruhtur. (Hidaye)
- Yatsı namazını, gecenin üçte birine kadar tehir müstehaptır, gece yarısına kadar tehir etmek mubah, gece yarısından sonraya özürsüz tehir mekruhtur. (Halebi Kebir ve Sagir)
- Yatsıyı gecenin yarısından sonraya tehir tahrimen mekruhtur. (A.Naim, Tecrid-i Sarih Terc.)
- Yatsı namazını gece yarısına kadar tehir mubah, ondan sonra mekruhtur. (Cevhere)
- Yatsıyı gecenin yarısından sonraya tehir mekruhtur. (İhtiyar, Fet. Kadıhan, Tergib-us-salât)
- Gece yarısından sonra yatsıyı kılmak mekruhtur. Bahr-i Raıkta da böyledir. (Fetava-i Hindiyye)
- Müslim’deki, (Yatsı namazının vakti, gece yarısına kadardır) mealindeki hadis-i şerifi delil alan âlimlere göre, yatsı namazının vakti gece yarısına kadardır, imam-ı a’zama göre ise tahrimen mekruh olmakla beraber sabaha kadardır. (Senaullah Dehlevi, Mala Büdde Minh)
Yatsı namazını geceden üçte bir geçinceye dek kılmak müstehaptır.Çünkü hem Peygamber (s.a.v.)Efendimiz;"Eğer ümmetime zor geleceğinden korkmasaydım, yatsı namazını geceden üçtebir geçinceye kadar geciktirecektim." buyurmuş ve hemde yatsı namazının geç kılınması halinde,namazdan sonra oturup konuşmak önlenmiş olur.bu da iyi bir şeydir.Zira yatsı namazından sonra oturup konuşmaktan nehyedilmiştir.
Kimisi:"Yazın cemaatin azalmaması için erken kılınmalıdır" demiştir.Yatsı namazını gecenin yarısına kadar geciktirmek mübahtır.
Çünkü geciktirmenin her ne kadar cemaatı azaltmak gibi bir zararı varsa da, namazdan sonra oturup konuşmayı büsbütün önlediği için kar ile zararı birbirini karşılar.Bunun için mübah olmuştur.
Fakat gecenin yarısından sonraya bırakmak mekruhtur.Çünkü bunda kar yoktur.Sadece zarar vardır.Zira vakit çok ilerlediği için kimsenin namazdan sonra oturup konuşması söz konusu değildir.Üstelik cemaatin azalmasına da sebep olur.
Bu konudaki Hadis-i Şerifler ;
- Yatsı namazını, gecenin üçte birine kadar tehir müstehaptır, gece yarısına kadar tehir etmek mubah, gece yarısından sonraya özürsüz tehir mekruhtur. (Halebi Kebir ve Sagir)
- Yatsıyı gecenin yarısından sonraya tehir tahrimen mekruhtur. (A.Naim, Tecrid-i Sarih Terc.)
- Yatsı namazını gece yarısına kadar tehir mubah, ondan sonra mekruhtur. (Cevhere)
- Yatsıyı gecenin yarısından sonraya tehir mekruhtur. (İhtiyar, Fet. Kadıhan, Tergib-us-salât)
- Gece yarısından sonra yatsıyı kılmak mekruhtur. Bahr-i Raıkta da böyledir. (Fetava-i Hindiyye)
- Müslim’deki, (Yatsı namazının vakti, gece yarısına kadardır) mealindeki hadis-i şerifi delil alan âlimlere göre, yatsı namazının vakti gece yarısına kadardır, imam-ı a’zama göre ise tahrimen mekruh olmakla beraber sabaha kadardır. (Senaullah Dehlevi, Mala Büdde Minh)
Comments
Post a Comment
Yorum İçin Teşekkürler...