Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Bağdaş Kurarak Otururken Dua Edilebilir mi?

Bağdaş Kurarak Otururken Dua Edilebilir mi? Fahr-i Kâinât Efendimiz (asm)'in mûtad olan oturuş tarzı, diz üstü oturma şeklinde idi. (Müslim, Îmân, 1, 5; Buhârî, Îmân 37) Fakat bunun haricinde de oturuş şekilleri vardı. Bunlardan biri bağdaş kurarak oturma sıdır. Câbir bin Semure radıyallâhu anhümâ, Resûlullah Efendimiz (asm)'in, sabah namazını kıldıktan sonra güneş iyice yükselinceye kadar, bağdaş kurarak oturduğunu haber vermektedir. (Ebû Dâvûd, Edeb, 26) Bağdaş kurarak oturmak , Peygamber Efendimiz (asm)'in hoşlandığı ve çokça yaptığı oturuş biçimlerinden biriydi. Çünkü bu oturuş, insanı rahat ettiren, avret mahallinin açılmasını engelleyen ve edep kâidelerine uygun düşen bir oturuş tarzıdır. Allâh Resûlü, sâdece mescidde değil, başka meclislerde de çoğu zaman bagdaş kurarak otururdu. Sahâbenin de Peygamberimiz (asm)'in bu oturuş tarzına uyduklarını ve onun gibi oturmayı tercih ettiklerini görmekteyiz. Bir diğeri “kurfusâ” veya “ ihtibâ” denilen oturuş şeklidir.

Yunus Suresinin 81. ve 82. Ayetleri

Yunus Suresinin 81. ve 82. Ayetleri  Yunus suresi'nin 81. ve 82. ayetleri ve mealleri şöyledir: Yunus Suresi 81. ayet Arapça: فَلَمَّا أَلْقَواْ قَالَ مُوسَى مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللّهَ سَيُبْطِلُهُ إِنَّ اللّهَ لاَ يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ Yunus Suresi 81. Okunuşu :   Fe lemmâ elkav kâle mûsâ mâ ci’tum bihis sihr(sihru), innallâhe se yubtiluh(yubtiluhu), innallâhe lâ yuslihu amelel mufsidîn(mufsidîne). ANLAMI:  Onlar attıkları zaman Musa (A.S) şöyle dedi: “Sizin getirdiğiniz şey sihirdir. Muhakkak ki Allah, onu bâtıl (geçersiz) kılacaktır.” Allah, muhakkak ki fesat çıkaranların amelini ıslâh etmez. Yunus suresi'nin 82.Ayeti :   وَيُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ Yunus suresi'nin 82.Ayeti Okunuşu:    Ve yuhikkullâhul hakka bi kelimâtihî ve lev kerihel mucrimûn(mucrimûne). ANLAMI:  Ve mücrimler (suçlular) kerih görse de (istemese de) Allah hakkı gerçekleştirecektir.

Yedi Defa Hasbiyallahu lâ ilâhe illâ Hû, aleyhi tevekkeltu ve Huve rabbül arşıl azîm Ayetini Okuyanın Tüm Dileklerinin Olacağı Doğru mudur?

Ayetin meali: “Resulüm! Eğer büyük bir şefkat ve samimiyetle kendilerine ders vermek istediğin adamlar, yine de aldırmaz, senden yüz çevirirlerse, de ki: Allah bana yeter, O’ndan başka ilah yoktur. Ben yalnız O’na dayanırım. Çünkü O, büyük Arş’ın, muazzam hükümranlığın sahibidir.”(Tevbe, 9/129). Bu ayette, bütün dünyaya karşı meydan okuyan Hz. Muhammed (a.s.m)’i, hadsiz düşmanları karşısında zaafa düşmemesini tavsiye eden, onun koruyucusunun Allah olduğunu ders veren, ona dayanmasını, güvenmesini söyleyerek teselli eden bir muhteva söz konusudur. - “Eğri doğru ne isteği varsa Allah kabul eder” ifadesi, bir temenniden ibarettir. Yoksa, “Allah, şu duayı mutlaka kabul eder” demek, isabetli bir hüküm değildir. Çünkü, hiç kimse, Allah’ın yerine hüküm verme yetkisine sahip değildir. Kur’an’da “Her duaya icabet var” denilmekte, “her duanızı kabul ederim” ifadesine yer verilmemektedir. İcabet etmek, dua eden kulun sesini işitmek, çağrısını duymak, arzusuyla yakından ilgilenmek anlamına geli

Saffat Suresinin İlk 10 Ayeti

Saffat Suresinin İlk On Ayeti,Saffat Süresinin İlk 10 Ayeti,Saffat Süresi İlk 10 Ayeti,Saffat Suresi 1-10 Ayet Arapça,Saffat Suresi İlk 10 Ayeti Meali,Saffat Suresi İlk 10 Ayeti Okunuşu... Saffat Suresinin İlk 10 Ayeti Bismillâhirrahmânirrahîm SÂFFÂT-1: Ves sâffati saffâ(saffen). Ve saf bağlayarak (huşû ile Allah'ın huzurunda) saf halinde bulunanlara andolsun. SÂFFÂT-2: Fez zâcirâti zecrâ(zecran). Toplayıp sevkedenlere (sağ ve sol kanat velîlerine). SÂFFÂT-3: Fet tâliyâti zikrâ(zikran). Zikrederek (Kur'ân) tilâvet edenlere (okuyanlara) (andolsun). SÂFFÂT-4: İnne ilâhekum le vâhıd(vâhıdun). Muhakkak ki sizin İlâhınız, mutlaka Tek'tir. SÂFFÂT-5: Rabbus semâvâti vel ardı ve mâ beynehumâ ve rabbul meşârık(meşârıkı). Göklerin, yerin ve ikisi arasında olanların Rabbidir. Ve doğuların (da) Rabbidir. SÂFFÂT-6: İnnâ zeyyennes semâed dunyâ bi zîynetinil kevâkib(kevâkibi). Muhakkak ki Biz; dünya semasını, yıldızları ziynet kılarak süsledik. SÂFFÂT-7: Ve hıfzan min kulli şeyt

Decretum Gelasianum Nedir,Ebiyonitler (Ebionites) Kimlerdir?

Decretum Gelasianum Nedir,Ebiyonitler (Ebionites) Kimlerdir? M.S. 496 tarihli, Papa I. Gelasius döneminde  “yanlış ve díní düşüncelere aykırı kitaplar” adı altında bir liste hazırlanmıştır. Bu listenin orijinal adı “Decretum Gelasianum” dur. Bu listede 60 kadar isim olduğu bilinmektedir. Bu listenin müslümanları ilgilendiren yönü, İslam inancına en yakın olarak bilinen Barnabas İncili'nin adının da bu yasaklar listesinde geçmesidir . Bu konudaki bilgiler çok farklı ve çok karmaşıktır. Şu anda elimizde bulunan bilgilere göre bu konuda bilimsel olarak kesin bir hükme varmak mümkün değildir. Barnabas İncili'nin tarih boyunca aslında var olmadığı şeklindeki iddialara değinen Avustralyalı bilim adamı Dr. Rodney Blackhirst, bir bilimsel makalesinde “Decretum Gelasianum” isimli listeye dikkat çekerek, şöyle demektedir: “Bazıları, ortaçağın sonlarında Barnabas İncili isimli yazıma rastlanılması öncesi süreçte, böyle bir incilin tarihsel olarak var olmadığını kesin bir güve

Şehadet Parmağına Yüzük Takmak Caiz midir, Yüzük Hangi Parmaklara Takılır?

Sizlerden Gelen Sorular : İsaret Parmagina Yuzuk Takmak Neden Gunah?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Caiz midir?,Şehadet Parmağına Yüzük Takmak Günah mı?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Caiz mi?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Günah mı-Diyanet?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Günah mıdır?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Gunahmi?,İşaret Parmağına Yüzük Takmak Haram mı?.. Şehadet Parmağına Yüzük Takmak Caiz midir? Hayır günah değildir takılmasında hiçbir beis (sakınca)yoktur.  Fakat peygamber efendimiz (sav) sağ el 4. parmağa veya sol eline de taktığı olmuştur. Sağ ele de, sol ele de yüzük takmak caizdir. Küçük parmağa veya yanındaki parmağa takılır. Uygun olanı budur. Diğer parmaklara da takılsa günah olmaz. Erkekler sadece gümüş yüzük takabilir. Ağırlığı da 4.8 gramdan fazla olmamalıdır. İki yüzük takılırsa bu ağırlığı geçmemelidir. Kadınlar ise, altın ve gümüşten başka yüzük takamazlar. altın ve gümüşten başka takamaz  demekte maksat; Birtakım giyim ve süs eşyaları vardır ki, bazı hikmet