Ana içeriğe atla

Kaş Almak,Ağda Yapmak Orucu Bozar mı?(Nihat HATİPOĞLU)

Nihat HATİPOĞLU Cevaplıyor: Kaş Almak ,Ağda Yapmak Orucu Bozar mı?,Ağda Yapmak Orucu Bozar mı-Diyanet?,Ağda Yapmak Orucu Bozar mı-Nihat HATİPOĞLU,Kaş Almak Orucu Bozar mı?,Oruçluyken Agda Yapmak Orucu Bozar mı?..
Kaş Almak Ağda Yapmak Orucu Bozar mı-Nihat HATİPOĞLU
Kaş Almak,Ağda Yapmak Orucu Bozar mı?(Nihat HATİPOĞLU)
Vücuttaki kılların hangi yolla olursa olsun alınmaları orucu bozmaz. Çünkü oruç, bir şey yemek, içmek ve cinsel ilişkide bulunmaktan dolayı bozulur. Yani ağda yaparken veya kaş alırken vücuda her hangi bir besin,yiyecek,su vb. şeyler girmediği için oruç bozulmaz!..Kıl almak veya aldırmak bunların kapsamında olmadığından orucu bozmaz. 

Burada şu husus da belirtilmelidir ki, kadının erkeğe karşı avret mahalli eller, ayaklar ve yüzü hariç tüm bedenidir. Kadının kadına karşı avret mahalli, diz kapağı ile göbek arasıdır. 
Zaruret ve ihtiyaç olmadan bu yerlerin başka kadınlara veya erkeklere gösterilmesi caiz değildir. Bu itibarla ağda veya lazerle epilasyon yaptırmak isteyen kişinin, erkek olsun kadın olsun yabancı bir kişiye avret mahallini açması helal olmadığı gibi, bu işlemi uygulayan kişinin de, bu kısma bakması ve dokunması da helal değildir.

Yorumlar

  1. Ne zamandır aklıma takılıyordu,cevabını buldum Allah razı olsun!

    YanıtlaSil
  2. Allah sizden razı olsun aradığım tüm soruların cevapları bu sitede var,hocam mümknse size bir soru sormak istiyorum,kaş alırken kan çıkarsa oruç bozulur mu peki?teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozulmaz içiniz rahat olsun,Allah tuttuğunuz oruçları kabul etsin!

      Sil
    2. içim ferahladı,sağolun hocam

      Sil
  3. orucun bozulmaması için (ağda,kaş alma v.b.) temizlik işlemlerini kendimiz yapmamız gerekiyor değil mi?Örneğin ben dün kuaföre gittim orda ağda yaptırsaydım orucum bozulurmuydu?

    YanıtlaSil
  4. Allah razi olsun hocam hep aklima takiliyodu.

    YanıtlaSil
  5. cuma günü ağda yapmak günahmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Cuma saatinde" iş vb. şeyler yapılmaz Allaha kuran okunur,dualar edilir,namaz ibadetimizi yaparız.Cuma saatinin dışında temizlenmek,tıraş olmak ağda vb. şeyler yapmak günah değildir!

      Sil
  6. Kendi avret yerimizi almak yani oni gormek orucu bozar mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozmaz lakin acelesi olmadığı için iftardan sonra almak daha doğrudur

      Sil
  7. Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  8. Allah razı olsun hocam

    YanıtlaSil
  9. Hocam kaş aldırmak gunahmi teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Hocam yolculuk da midem bulanlyo orucum bozulur mu lütfen cvplayln

    YanıtlaSil
  11. Hocam ben kuaförde çalışıyorum ve ağda yapmak zorunda kalıyorum benimde abdestim bozulur mu namaz kılıyorum inş kabul olur

    YanıtlaSil
  12. Hocam orucluyken agda yaptirmak orucu bozarmi

    YanıtlaSil
  13. İyi akşamlar ben ağacıyım günde bir çok bayanın mahrem bölgesini temizliyorum oruç tutsam kabul olur mu? Acil cevap

    YanıtlaSil
  14. Hocam ben kuaförüm günde bir çok kadının mahrem bölgesini temizliyorum orucum bozulur mu acil cvb bekliyorum

    YanıtlaSil
  15. "Burada şu husus da belirtilmelidir ki, kadının erkeğe karşı avret mahalli eller, ayaklar ve yüzü hariç tüm bedenidir. Kadının kadına karşı avret mahalli, diz kapağı ile göbek arasıdır.
    Zaruret ve ihtiyaç olmadan bu yerlerin başka kadınlara veya erkeklere gösterilmesi caiz değildir. Bu itibarla ağda veya lazerle epilasyon yaptırmak isteyen kişinin, erkek olsun kadın olsun yabancı bir kişiye avret mahallini açması helal olmadığı gibi, bu işlemi uygulayan kişinin de, bu kısma bakması ve dokunması da helal değildir."

    YANİ ORUÇ SAKATLANIR "Rüzgar" BU DURUMDA ORUCUNU TAM MANASIYLA TUTAMAMIŞ OLUYORSUN!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için . Hayırlı geceler

      Sil
  16. Hocam peki epilasyon aleti oruçluyken kullanmak günah mıdır

    YanıtlaSil
  17. Peki ağda sonrası limon sürersek oruç bozulur mu?

    YanıtlaSil
  18. Limonu yemediğin sürece sorun yok kardeşim

    YanıtlaSil
  19. Hazreti hamzayı görmeyi çok istiyorum ve çok seviyorum önce onu düşünmek beni günaha sokarmı

    YanıtlaSil
  20. Hazreti hamzayı görmeyi çok istiyorum ve çok seviyorum önce onu düşünmek beni günaha sokarmı

    YanıtlaSil
  21. Ağdadan sonra ağda yağı sürülmesi orucu bozar mı

    YanıtlaSil
  22. Ağda sonrası ağda yağı sürmek orucu etkiler mi

    YanıtlaSil
  23. Dua Öğren,Dua Oku...16 Haziran 2016 14:06

    ağda sonrası bacağa ağda yağı sürmek orucu bozmaz!

    YanıtlaSil
  24. Ben bir bayanım ve isteği üzerine kuzenime oruçlu iken ağda yaptım. Avrat yerini değil ama diz kapağı ile kalça arasındaki bacak kısmını gördüm orucum zedelenmiş midir?

    YanıtlaSil
  25. Orucluyken sac boyanir mı?

    YanıtlaSil
  26. Kan vermek orucu bozar mı ?

    YanıtlaSil
  27. Hocam ben oruçluyken esim durmadı ve ilişkiye girdik orucun bozuldu bizde bunun zekatını verdik peki yinede oruç tutmam gerekir mi teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. Hocam ben eşimle oruçluyken ilişkiye girdik orucum. bozuldu ve biz bunun zekatını verdik yinede oruç tutmam gerekir mi teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. Salam halda əməldən və əməl edəndən neçə qorunmaq olar?


    YanıtlaSil
  30. zekatını versenizde oruç tutmanız gerekir

    YanıtlaSil
  31. hocam ben evlenmeden önce birini seviyordum ama olmadı o sevdiğimi söyleyemedim gururum el vermedi sanki oda bana karşı boş değildi ama olmadı ve ben 6 sene dır evliyim daha unutamadım sizce günaha giriyor muyum benim aklım daima onu geçmişi göz önüne getiriyor sizden ricam bunun cevabını verin

    YanıtlaSil
  32. Hocam diste kan gelse oruc bozulur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua Öğren,Dua Oku10 Haziran 2017 13:58

      Dişten kan gelmesi sonucu çıkan kanın yutulması durumunda orucun bozulacağına dair hüküm, dört mezhep için geçerlidir. Ancak kan yutulmazsa oruç bozulmaz.

      Sil
  33. Iyi gunler hocam ben namaz kiliyorum ibadetlerimi yerine getiriyorum.ama cok sinirliyim ofkelendiginde sinirde. Migrenim tutuyor ve ben o vakitte hangi ezan okunsa okunsun namazimi kilamiyorum ofkeden sinirden. Kilamiyorum.ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  34. Esselamüaleykümverahmetullah. Hayırlı Ramazanlar Hocam. Kılamadığımız namazların kazasını her namazı o vaktin arkasından mı çevireceğiz? Yani öğle namazının arkasından öğleyi, akşam namazının arkasından akşamı...... Yoksa hepsini sadece yatsı namazının arkasından mı çevirmemiz gerekiyor???
    Şimdiden çok teşekkür ederim Hocam. ALLAH RAZI OLSUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua Öğren,Dua Oku10 Haziran 2017 13:56

      İsteğiniz zaman kaza edebilisiniz,çok şükür bizim dinimizde zorlukluk ve zorluklar yoktur,yeterki kaza ediniz,Allaha ibadet etme yolunda zorluk yoktur...

      Sil
  35. Hocam eşimin ısrarından dolayı orucum bozuldu 61 tutmam mı gerekiyor teşekkürler hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua Öğren,Dua Oku10 Haziran 2017 13:52

      Sanırım eşinizle cinsel münasebet yaşadınız bu yüzden orucunuz bozuldu,bile bile orucunuzu bozduğunuz için eşinizde sizde günaha girdiniz,eşiniz buna zorladıysa daha çok günaha girdi.BİLEREK ORUCU BOZMANIN KEFARETİ 61 GÜN ORUÇ TUTMAKTIR!..

      Sil
  36. Rüyamda saçlarıma küçük kurtlar düşmüştü sirkeledikce daha diplerinde bir sürü vardı ne anlama gelir cevap larmisiniz

    YanıtlaSil
  37. Benim babam 4 ay önce çalıştığı fabrikanın çatısından düşerek vefat etti ve bu iş kazası nedeni olduğu için biz çocuklarına tazminat davası açma hakkı tanındı. Bizde açmak istiyoruz bu günah mı değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dua Öğren,Dua Oku16 Haziran 2017 12:59

      Allah rahmet eylesin,dava açmanız günah değil.

      Sil
  38. Çok teşekkürler hocam Allah razı olsun bu ana kadar bu sorunun cevabını yanlış biliyordum

    YanıtlaSil
  39. Peki adayı kendimiz yapamiyorsak mecbur kuaföre gidiyorsak o zamanda gunahmi hocam

    YanıtlaSil
  40. Mecburi kuaföre ada yaptırmak gunahmidir

    YanıtlaSil
  41. Allah razı olsun ne zamandır aklıma takılıyordu sayenizde öğrenmiş oldum kafam rahat artık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum İçin Teşekkürler...

DUALAR

Aşık Etme Duası (Birini Kendine Aşık Etmek İçin Dua)

Sizlerden gelen sorular; Nihat HATİPOĞLU aşık etme duasını paylaşır mısınız?, ayetel kürsi ile aşık etme duası var mı?, aşık etme duası 14 gün, anında aşık eden dua var mı?, çok tesirli aşık etme duası paylaşır mısınız?, aşık etme duası mishakal, deli gibi aşık etme duası var mı?,en etkili aşk duası paylaşır mısınız?,  denenmiş  birini kendine aşık etme duası var mı..?  şeklinde soruluşmuş sorulardı. Tüm bu soruların cevaplarını aşağıda sizler için paylaştık. Allah ettiğiniz duaları kabul etsin inşallah. Birini Kendine Aşık Etmek İçin Dua-Nihat HATİPOĞLU BİRİNİ KENDİNE AŞIK ETMEK İÇİN DUA (BÜYÜ DEĞİLDİR) ; Erkeği Aşık Etme Duası-Kızı Aşık Etme Duası: Kuvvetli bir celbiye için uygulamadır. Bizzat denenmiş bir uygulamadır, herhangi bir yapılış zamanı yoktur, önerilen okuma düzeni bir hafta boyunca günde 1 defa okumaya niyet etmedir fakat genel anlamda bir hafta dolmadan hacetimiz görülmüş olur. (14 gün okumada ise okumadan sonra 40 gün başka bir işlem ya da okuma yapılmaması

Kumardan Kurtulmak İçin En Etkili Dua

Sizlerden gelen sorular; Kumardan kurtulmak için ne yapmalı?, Kumar bağımlılığından tamamen kurtulmak mümkün mü?, Kumar bağımlılığı nasıl tedavi edilir?,Kocami kumardan KURTULMAK için dua paylaşır mısınız?, Cübbeli Ahmet Hoca kumardan KURTULMAK için Dua, kumardan kurtulmak için Esmaül Hüsna, Kumardan kurtulma duası Diyanet, Kumardan korunmak için okunacak dua, Sanal kumardan kurtulma yolları, kumardan kurtuldum... SORU:  Kocamı kumardan kurtulmak için dua paylaşır mısınız? CEVAP : “Bismillahirrahmanirrahim. Ya eyyühellezine amenu innemel hamru vel meysiru vel ensabü vel ezlamüricsün min ameliş şeytani fectenibühü lealleküm tüfl i hun innema yüriydüş şeytanü en yükaa beynekümül adavete vel bağdae fil hamri vel meysiri ve yesuddeküm an zikrillahi ve anis salati fehel entüm müntehun. Ve etiy’ullahe ve etiy’ur rasule vahzeru. Fe in tevelleytüm fa’lemu ennema ala resunlinel belağulmübin. Allahümme huz hubbül hamri vel meysiri bihakkı kelamukel kadim ve rasulikel kerim ve bielfi elfin la h

Aşırı Şehvetten Kurtulma Duası

Her ne kadar Allah (azze ve celle) bunu fıtrî olarak zevk ve lezzet gibi hediyelerle birlikte vermiş olsa da kişi bu hissi kontrol altında tutmadığı taktirde hem dünyâ hem âhiret cihetiyle zor durumda kalacaktır. Fikri haram, bakışı haram, meylî haram olan kişi zinâ gibi büyük bir günahla karşı karşıya gelecektir. Bedenen bunu yapmasa da uzuvları ile bir bakıma zinâ işlemiş olacaktır. Peki bu histen nasıl kurtulacağız? Şehvetten Kurtulma Duası Bismillahirrahmanirrahim, Allahumme yâ senede men lâ senede lehü. Ve yâ zuhre men lâ zuhre lehü. Ve yâ câmi’eşşettâti. Ve ya râhimel emvâti. İrhamni rahmeten tuğninî biha an rahmeti men sivâke. Allahumme lâ emlikü linefsi nef’an ve la dârren ve lâ mevten ve lâ hayâten ve lâ nüşûran. Allahumme vessî’li fîmâ rezaktenî. Ve bârik li fîmâ ve hebtenî. İnneke alâ külli şey’in kadîr. Ve lâ tusallit aleyye bizünûbi men lâ yerhamunî yâ erhamerrâhimîn. Verzuknî hayre’ddünya vel âhireti yâ Rabbel âlemîn. İlahi, in afevteni fe lâ yenkusu fî mülkike şey

Gece Banyo Yapmak Caiz mi?

Gece Banyo Yapmak Caiz mi? Sizlerden bu konuda bir çok mesaj aldık, "hocam gece cinlerin ve şeytanların vakti olduğundan banyo yapılmaz mış" veya "akşam ve gece sabaha doğru banyo yaptığında şeytan dokunur,aklını kaybedebilirsin diyorlar bu ne kadar doğru" tarzında  bir çok soru aldık. Evet,gece banyo yapabilirsiniz,bunun için her hangi bir sakınca yoktur,kuran-ı kerimde gece banyo yapmayınız diye bir ayet yoktur,ayıca hadislerde de gece banyo yapmayınız diye bir uyarı yoktur. Size gece banyo yapılabileceğini onlarca örnekle anlatabiliriz ama gece banyo yapılmaz konusunun ne kadar yanlış olduğunu göstermeye tek bir örnek bile yetecektir. Örneğin; Namaz kılan biri olsun veya namaz kılmayan biri olsun fark etmez cenabet kalma süresi en fazla bir namaz aralığıdır. Buna göre yatsıdan sonra veya gece yarısı cinsel ilişkiye girdiniz-cima yaptınız,gusül abdesti almanız gereken bir durum oldu ama siz uyuya kaldınız bu durumda sabah namazı vaktine kadar yatabilirs

Define Duası (Define Bulmak İçin veya Define Bulunduğunda Okunacak Dualar)

Bu konuda sizlerden gelen soruların bazıları; havas ilmiyle define bulmayı anlatırmısınız?,altın bulduran dualar var mı?,define bulmak için istihare nasıl yatılır?,define rüyasına yatmak gerçek mi?, rüyada define yeri görmek için okunacak dua var mı?,para bulma duası var mı?.. şeklinde sorulmuş sorulardı.Bizde her zaman ki gibi sorularınızı cevapsız bırakmadık ve sormuş olduğunuz tüm soruların cevaplarını aşağıda sizler için paylaştık. Define Bulmak İçin veya Define Bulunduğunda Okunacak Dualar Hazine yada Define ararken okunması gereken dualar; Şüpheli yerde bir (1) defa Euzu Besmele çektikten sonra yedi (7) defa Ayetel Kürsü okuyun. Her okuduğunuz da o bölgenin (gömü'nün) sağına soluna her yerine okuyun çember içine vs. alın. Bu o bölgedeki (gömü de) eğer tılsım, cin, vs varsa Ayetel Kürsünün koruma azamati geçene kadar orada size hiç bir cin zarar veremez. Sonra Kuran'ı Kerimde Vakia Suresi vardır,bu sureyi orada kıbleye karşı on (10) defa okuyun okuduktan sonra hiç