Sayfalar

Ne Aramıştınız?

20.06.2015

Oruçluyken Adet Olmak Orucu Bozar mı?

Oruçluyken Adet Olursa Oruç Bozulur mu-Diyanet?,Oruçluyken Adet Olunursa Yemek Yenir mi?,Oruçluyken Adet Olmak Orucu Bozar mı?,Oruçluyken Adet Olmak,Oruçluyken Adet Oldum,Orucu Bozan Durumlar,Oruçluyken Adet Olmak Orucu Bozar mı-NİHAT HATİPOĞLU...Oruç hakkında merak ettiğiniz her şey "Dua Öğren,Dua Oku"da...

Oruçluyken Adet Olmak Orucu Bozar mı

Ramazan ayında oruç tutan bayanların başına sıkça gelen bir duruma açıklık getirmeye çalışalım. Oruçluyken adet olunca oruç bozulur mu? Yoksa ezan okunana kadar orucu bozmamak mı gerekir?

İslam alimlerinin yorumlarına göre hareket ederek şu şekilde konuya açıklık getirebiliriz. Gün içerisinde, herhangi bir saatte ister sabah erken bir saat isterse akşam ezanına dakikalar kala bir bayanın regl olması (adet olması) orucun sonlanmasını gerektirir.

Reglin başlaması ile birlikte saate bakmadan orucu bozmak ve yemek yeyip içmek gerekmektedir. Ama etrafınızdaki kişilere karşı oruçluymuş gibi hareket etmenizde hiçbir mahsur yoktur. Yani adet olunca oruç bozulur ancak kişi oruçluymuş gibi görünmeye devam edebilir.

Âdetlinin ve lohusanın her türlü oruç tutmaları haramdır. Ancak bu durumda tutmadıkları oruçlarını sonradan kaza ederler. Hatta oruçlu iken akşam olmadan az önce kan gelse o günün orucu bozulur ve onun da kazası gerekir. (İslam Fıkıh Ansiklopedisi)

Adet görme çağına gelen bir kız, ilk kez görmeye başladığı kandan dolayı hemen namazını bırakır ve oruçlu ise, orucunu kaza etmek üzere sonraya bırakır. (Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen)

İnsan adet halinde oruç tutamaz. Bu nedenle oruçlu iken regl hali olursa orucunu bozması gerekir. Bundan dolayı keffaret gerekmez. Zaten orucu bozulmuştur. Sonradan kaza edecektir.


9 yorum:

  1. Allah razı olsun hocam ne zamandır bu soru aklımda soru işareti olarak yer ediyordu sayenizde doğrusunu öğrenmiş oldum

    YanıtlaSil
  2. selam ben kecen ay hıc regl hıc olmadım eger orucluyken yımeyımı yıdıkden sonra hasta oldugumu oyrenırsem orucum pozulurmu yoksa orucuma devam ede bılırmıyım

    YanıtlaSil
  3. Adsız'a Cevap8 Haziran 2016 19:31

    oruçluyken regl olursanız orucunuzu bozmanız gerekir,çünkü orucunuz bozulmuş olur

    YanıtlaSil
  4. Merhaba hocam oruçluyken saç boyanır mı çok tereddüt ediyorum şimdiden tşkler..

    YanıtlaSil
  5. Oruçluyken saç boyanır mı

    YanıtlaSil
  6. oruçluyken saç boyanmasında bir sakınca yoktur

    YanıtlaSil
  7. Adet olurken oruç tutulamaz diye bir ayet duymadim ve okumadim.Hadis var biliyorum.Adet olurken oruç tutmak istiyorum kabul olmazmi.

    YanıtlaSil
  8. Neden ezana dakikalar kala bile olsa regl olduğum için orucum bozulsun ki? regl olduğum için yemek mi yemiş oluyorum susuzluğumu mu gidermiş oluyorum. Bunun herhangi bir yerde yazan ayeti falan var mı? Nereden bakarsam bakayım benim kafama yatmıyor. Ayrıca başka hocalar tutmaya engel bir durum yoktur diyor. tutup tutmamayı bilemem ama gün içerisinde niyetliyken regl olursam asla bozmam kaza da etmem sonuçta isteğimle kendim bile isteye yapmıyorum ve orucun anlamına engel bir duruma düşmüyorum. nefsi terbiye için ne yemek yemiş oluyorum ne de herhangi bişey yemiş oluyorum.

    YanıtlaSil
  9. Hocam adet dönemi bitti sanıp oruç tutsam ve akşamında tekrar bulanık renkte bir akıntı görsem o günkü orucum kabul görür mu kaza mi etmem gerekir

    YanıtlaSil

Yorum İçin Teşekkürler...